Co to je Google Analytics a návod pro začátečníky


Jaroslav Hach
CEO, Art director

Google Analytics je základní nástroj od společnosti Google pro práci s daty každého e-shopu, firemního a osobního webu. Je to velmi kvalitní nástroj bez kterého si život už nedokážeme představit.

Tento nástroj používáme při tvorbě uživatelské struktury webových stránek a při SEO optimalizaci.

Google Analytics slouží pro získávání informací o chování návštěvníků vašeho webu. Postará se o dobře promyšlenou reklamu, řekne vám z jakého zdroje zákazníci přichází a odkud pochází. Ovšem pro začátečníka může být velmi složitý a bude náročné se v něm zorientovat. Pojďme se podívat na základní přehledy, které vás budou zajímat.

Proč potřebuji Google Analytics?

Nejčastější dotaz, který u nás ve studiu Fresh Mill slyšíme. Trošku se zamyslete a odpovězte si na otázku proč vlastně máte webové stránky. Vložili jste do nich spousty času a jistě s nějakým záměrem nebo je máte jen na okrasu?

Jestli stránka přináší výsledky nebo ne zjistíte právě díky tomuto nástroji. Dokáže odhalit problémy vašeho webu a díky analýze dokážete vytvořit lepší marketingový plán a vyhodnocovat zpětně výsledky.

V realném čase

Monitoruje návštěvníkův pohyb online.

Souhrn – je to přehled vše informací. Zobrazí vám aktuální počet uživatelů na webu.

Oblasti – zobrazí vám z jakého státu nebo města návštěvník pochází.

Zdroje návštěvnosti – zobrazí vám z jakého zdroje návštěvník na váš web dorazil.

Obsah – zobrazí vám jaké stránky si návštěvník na webu prohlížel.

Publikum

Přehled – zobrazí vám přehled všech návštěvníků za určité období. Vpravo nahoře si zvolíte časové období.

Aktivní uživatelé – zobrazí vám přehled návštěvníků, kteří byli na webových stránkách aktivní.

Průzkumník uživatelů – zobrazí vám pohyb návštěvníka na webových stránkách, jaká je průměrná doba návštěvy, jaká byla míra okamžitého opuštění.
100% – obsah ho nezajímal – ne vždy měří správně.
<100% - obsah ho zajímal.


Tento přehled nově nabízí nové funkce Celková hodnota, Skupinová analýza a Publikum.

Akvizice

přehled – zobrazí vám přehled akvizic, jaký je zdroj návštěvnosti.

Veškerá návštěvnost > Zdroj / médium – zobrazí vám přehled zdrojů za zvolené časové období.

Chování

Přehled nástroje Google Analytics vám zobrazí nejčastěji navštívené stránky vašeho webu. Pokud máte firemní web, bude to nejčastěji hlavní strana.

…další články

Líbí se vám, co děláme a máte zajímavý projekt? Kontaktujte nás nebo rovnou vyplňte brief. “když to nezkusíte, nic se nedozvíte”.

© 2014 – 2018 – Kopírování obsahu je zakázáno Fresh Mill

Web vytvořilo digitální studio Fresh Mill