Jak zadat poptávku na web nebo e-shop?


Jaroslav Hach
CEO, Art director

Každý den k nám chodí poptávky na tvorbu webových stránek. Ovšem někteří nám napíšou jen větu „Chceme nové webové stránky, kolik je u vás cena?“.  Z toho nevíme nic a protože neprodáváme rohlíky, potřebujeme více informací. U nás na webu ceny webových stránek nenaleznete.

Také jednou nebo dvakrát do roka nám napíše klient, který si naše práce ani neprohlédl.  Žádá o osobní setkání ještě před cenovou nabídkou, ale o projektu nám nic nesepíše. Neodpoví ani na otázky k projektu, které požadujeme.

Navrhujeme řešení na míru potřebám a požadavkům zákazníka. Rozhodli jsme se sepsat několik bodů, jak zadat poptávku na tvorbu nového webu.

Jak nemá vypadat poptávka

Dobrý den, potřebuji vytvořit nové webové stránky a poprosil bych o cenovou nabídku. S pozdravem, Novák

Z toho moc chytří nejsme. Víme jen to, že pan Novák chce webové stránky.

Panu Novákovi odpovídáme:

“Dobrý den pane Nováku, děkujeme za Váš zájem, ale potřebujeme následující informace…” 

Poté nám pan Novák sdělí, že než napíše více informací, potřebuje znát cenu projektu. Jak, ale máme sestavit cenu, když víme, že nic nevíme? Panu Novákovi znova odpovídáme:

„….nemůžeme vytvořit cenovou nabídku, pokud nám nesdělíte více informací. Cena webu může být 12tis., 40tis. nebo třeba 100tis. Kč…“ 

1. čím se bude projekt zabývat

Na začátku každé poptávky sepište čím se projekt zabývá. Napište zda to bude nový web nebo jen redesign. Jestli to bude e-shop, firemní web nebo jiný projekt. K tomu připište informace o svých konkurentech.

2. Jaké chcete služby

Je nutné napsat o jaké služby máte zájem. Můžete jen chtít nakódovat webové stránky, napojit je na redakční systém, vytvořit firemní brandning nebo navrhnout novou grafiku. Tohle všechno je důležité v bodech sepsat. Služby, které nabízíme naleznete na našich webových stránkách.

3. Projekt v bodech

Sepište všechny informace, které na webových stránkách budete chtít vytvořit.

  • Kdo je váš cílový klient
  • Máte zpracovaný firemní branding
  • Vaše představa o designu
  • Kdo je vaše konkurence
  • Vaše cíle
  • Jaká je vaše představa o termínech
  • Jaké aplikace web bude obsahovat
  • Představení projektu
4. Rozpočet

Většina poptávajících se rozhoduje na základě nízké ceny a reference, úspěch, kvalita není pro firmy zajímavá. Proto je nutné k poptávce poslat i rozpočet, který na projekt máte. My si tak můžeme udělat představu, s jakým finančním budgetem pro realizaci projektu počítáte. Můžeme tak vymyslet kompromis, najít jiné technické řešení.

Fresh Mill - kreativní studio

…další články

Líbí se vám, co děláme a máte zajímavý projekt? Kontaktujte nás nebo rovnou vyplňte brief. “když to nezkusíte, nic se nedozvíte”.

© 2014 – 2018 – Kopírování obsahu je zakázáno Fresh Mill

Web vytvořilo digitální studio Fresh Mill