Tvorba webových stránek – 1. díl

Když se řekne Tvorba webových stránek, tak si asi každý dokáže představit, co dostane. Ale víte, jak takové webové stránky vznikají, jak poznat kvalitu, proč jsou důležité wireframy nebo grafika? Postupně vás ve 30 dílech našeho blogu seznámíme, jak neprohloupit a získat kvalitní webové stránky.Co požaduji od svých webovek?

Než začnete hledat dodavatele pro vývoj webových stránek, musíte si připravit plán. Každý zkušený profesionál se bude chtít o vašem projektu dozvědět, co možná nejvíce informací. Všechny své myšlenky proto sepište na papír.

  • Čím se budou webové stránky zabývat?
  • Kolik plánujete obsahu?
  • Obsah si napíšu sám nebo si najmu copywritera?
  • Bude to firemní web, osobní web, magazín, e-shop, portál?
  • Kdo je vaše konkurence?
  • Jaká je vaše představa?
  • Jaký je váš cíl, plánujete marketing, seo?
  • Představa o grafice.
  • Představa o rozpočtu.
  • Na jaké aplikace budou webové stránky napojené?

Těchto deset bodů je velmi důležitých než začnete hledat dodavatele webových stránek. Pokud budete hledat stylem „chci web pro svojí firmu, líbí se mi tohle, cenu nabídněte“, tak nikdy nebudou webové stránky úspěšné a patrně ani návratnost investic nebude tak velká.Jaká je moje představa o rozpočtu?

Rozpočet (budget) je základní finanční plán, který obsahuje seznam příjmů a výdajů. V našem případě se jedná o maximální částku, kterou chcete do vývoje webových stránek investovat. Tento bod je důležitý a měli byste mít jasnou představu. Díky jasné představě o vašem rozpočtu může dodavatel najít jiné řešení nebo vymyslet kompromis.

Cena webových stránek je různá a záleží, jak kvalitní webové stránky mají být. Ceny se dnes pohybují od 5 000,- až po statisícové částky. Webové stránky, především e-shopy stojí i milióny.

U ceny vždy záleží, jaké jsou vaše nároky. Často se setkáváme s konkurencí, která má pro své budoucí klienty připravené tři základní balíčky a rychlou dobu dodání. Napsat minimální cenu za kterou je dodavatel ochoten vytvořit web špatně není, ale rozdělit vývoj webových stránek na cenové balíčky je špatně. Kvalitní dodavatel vždy vytvoří cenovou nabídku na míru vašim požadavkům. Jak poznat kvalitní webové studio se dozvíte zde

Co někdy vidíme u cenových balíčků – náš komentář

  • Rychlá doba dodání – vývoj webových stránek se nedělá na čas. Dodavatel chce asi zlomit rekord.
  • Časově omezená sleva – potřebuji kšeft, udělám to klidně za pár stovek.
  • Responzivní verze v lepším nebo nejvyšším balíčku – tohle nikdy nechápeme. Web musí být responzivní, jinak neexistuje.
  • Služby v balíčku ANO/NE – fotogalerie, barvy, formulář, mapa je v ceně? To je snad základ každého webu.

V prvním díle jsme si shrnuli dva důležité body. V dalším článku si rozepíšeme vývoj webových stránek.

0 odpovědí

Chcete se na něco zeptat? Tak šup napište komentář.

Chcete se připojit k diskuzi?
Nebojte se přispět!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© 2014 – 2019 – Kopírování obsahu je zakázáno Fresh Mill

Web vytvořilo digitální studio Fresh Mill Tvorba webových stránek