Proč je u webových stránek důležitý design?
Grafický design e-shopu je stejně důležitý jako výloha kamenné prodejny nebo obal od tyčinky. Také musí upoutat vaší pozornost, zvědavost a vyvolat ve vás reakci. U tvorby web designu je to mnohem složitější. Internetový svět funguje jiným způsobem a je mnohem obtížnější zaujmout zákazníky. Proto je důležité vytvořit přitažlivou grafiku ze které zákazníci nebudou utíkat ke konkurenci.
1. Jaký musí být design, aby upoutal?
Design musí být čistý, elegantní, moderní a jednoduchý bez žádných kudrlinek. Problém, ale nastává ve slově moderní. Často setkáváme s lidmi, kteří nevědí, co to slovo znamená a jaké prvky si mají představit. Moderní je to, co je právě trend, co zákazníkovi zjednoduší práci.
Příkladem moderního prvku může být košík webového e-shopu s dětským oblečením který jsme navrhovali. Nákupní košík se zobrazuje vyjetím z pravé strany. Protikladem nemoderního prvku je zobrazení aktuálních položek v košíku na další stránce.
2. První dojem je nejdůležitější?
Ano, prvních 5 vteřin je nejdůležitějších, zda si u vás zákazník produkt koupí, napíše vám nebo odejde a už se nikdy nevrátí. První vteřiny by měl zákazník najít odpovědi na otázky:
- Co prodáváte?
- Proč si koupit produkt u vás?
- Kdo jste?
3. Musí se designovat všechny stránky?
Správný e-shop by měl mít od designéra vytvořenou grafiku na všechny podstránky. U složitých e-shopů není důležitá jen grafika úvodní strany, detailu produktů, košíku a výpisu produktů. Potencionálního zákazníka zajímají i další podstránky, např. kontakt. Když bude napsaná jen jako textová stránka s mailem a mapou, kterou vytvořil kodér bez grafika, tak zákazník sice najde to, co hledal, ale bude mu to připadat jako kdyby podstránka nepatřila k webu. Kodér tím i uráží grafikovu práci. Textové podstránky pak uživatel může najít i u konkurence a to je špatně. Je to jako u automobilu, tam také máte všechny prvky sladěné dohromady, které u konkurence nenajdete a ne jen ty nejdůležitější a ostatní jako jako by k autu nepatřila.
U některých menších e-shopů se tvoří grafika jen úvodní stránky a ostatní podstránky se designují podle ní. Neříkáme, že je to špatně, ale v některých případech to dobře není. Kodér není grafik. V takovém případě by měl web designér dohlížet na ostatní podstránky.
4. Šablona nebo individuální design?
U začínajících podnikatelů s minimem zkušeností a malého rozpočtu je dobrou investicí šablona. Naše grafické šablony jsou elegantní a velmi kvalitně zpracované. Bohužel ne každá šablona na internetu je kvalitní. Kvalitní šablona by měla mít vždy svojí administraci, široké možnosti propojení a být responzivní.
Pokud máte rozpočet, podnikatelský záměr nebo zaběhlou firmu a chcete neotřelý design, který bude uživatelský příjemný a lepší než konkurence, ozvěte se nám nebo vyplňte brief. Rádi vám pomůžeme připravit jedinečný a originální design.