Co to je Google Analytics a návod pro začátečníky
Google Analytics je základní nástroj od společnosti Google pro práci s daty každého e-shopu, firemního a osobního webu. Je to velmi kvalitní nástroj bez kterého si život už nedokážeme představit.
Tento nástroj používáme při tvorbě uživatelské struktury webových stránek a při SEO optimalizaci.
Google Analytics slouží pro získávání informací o chování návštěvníků vašeho webu. Postará se o dobře promyšlenou reklamu, řekne vám z jakého zdroje zákazníci přichází a odkud pochází. Ovšem pro začátečníka může být velmi složitý a bude náročné se v něm zorientovat. Pojďme se podívat na základní přehledy, které vás budou zajímat.Proč potřebuji Google Analytics?
Nejčastější dotaz, který u nás ve studiu Fresh Mill slyšíme. Trošku se zamyslete a odpovězte si na otázku proč vlastně máte webové stránky. Vložili jste do nich spousty času a jistě s nějakým záměrem nebo je máte jen na okrasu?
Jestli stránka přináší výsledky nebo ne zjistíte právě díky tomuto nástroji. Dokáže odhalit problémy vašeho webu a díky analýze dokážete vytvořit lepší marketingový plán a vyhodnocovat zpětně výsledky.V realném čase
Monitoruje návštěvníkův pohyb online.
Souhrn – je to přehled vše informací. Zobrazí vám aktuální počet uživatelů na webu.
Oblasti – zobrazí vám z jakého státu nebo města návštěvník pochází.
Zdroje návštěvnosti – zobrazí vám z jakého zdroje návštěvník na váš web dorazil.
Obsah – zobrazí vám jaké stránky si návštěvník na webu prohlížel.Publikum
Přehled – zobrazí vám přehled všech návštěvníků za určité období. Vpravo nahoře si zvolíte časové období.
Aktivní uživatelé – zobrazí vám přehled návštěvníků, kteří byli na webových stránkách aktivní.
Průzkumník uživatelů – zobrazí vám pohyb návštěvníka na webových stránkách, jaká je průměrná doba návštěvy, jaká byla míra okamžitého opuštění.
100% – obsah ho nezajímal – ne vždy měří správně.
<100% – obsah ho zajímal.
Tento přehled nově nabízí nové funkce Celková hodnota, Skupinová analýza a Publikum.Akvizice
přehled – zobrazí vám přehled akvizic, jaký je zdroj návštěvnosti.
Veškerá návštěvnost > Zdroj / médium – zobrazí vám přehled zdrojů za zvolené časové období.
Chování
Přehled nástroje Google Analytics vám zobrazí nejčastěji navštívené stránky vašeho webu. Pokud máte firemní web, bude to nejčastěji hlavní strana.