Co to je Google Analytics a návod pro začátečníky

Google Analytics je základní nástroj od společnosti Google pro práci s daty každého e-shopu, firemního a osobního webu. Je to velmi kvalitní nástroj bez kterého si život už nedokážeme představit.

Tento nástroj používáme při tvorbě uživatelské struktury webových stránek a při SEO optimalizaci.

Google Analytics slouží pro získávání informací o chování návštěvníků vašeho webu. Postará se o dobře promyšlenou reklamu, řekne vám z jakého zdroje zákazníci přichází a odkud pochází. Ovšem pro začátečníka může být velmi složitý a bude náročné se v něm zorientovat. Pojďme se podívat na základní přehledy, které vás budou zajímat.Proč potřebuji Google Analytics?

Nejčastější dotaz, který u nás ve studiu Fresh Mill slyšíme. Trošku se zamyslete a odpovězte si na otázku proč vlastně máte webové stránky. Vložili jste do nich spousty času a jistě s nějakým záměrem nebo je máte jen na okrasu?

Jestli stránka přináší výsledky nebo ne zjistíte právě díky tomuto nástroji. Dokáže odhalit problémy vašeho webu a díky analýze dokážete vytvořit lepší marketingový plán a vyhodnocovat zpětně výsledky.V realném čase

Monitoruje návštěvníkův pohyb online.

Souhrn – je to přehled vše informací. Zobrazí vám aktuální počet uživatelů na webu.

Oblasti – zobrazí vám z jakého státu nebo města návštěvník pochází.

Zdroje návštěvnosti – zobrazí vám z jakého zdroje návštěvník na váš web dorazil.

Obsah – zobrazí vám jaké stránky si návštěvník na webu prohlížel.Publikum

Přehled – zobrazí vám přehled všech návštěvníků za určité období. Vpravo nahoře si zvolíte časové období.

Aktivní uživatelé – zobrazí vám přehled návštěvníků, kteří byli na webových stránkách aktivní.

Průzkumník uživatelů – zobrazí vám pohyb návštěvníka na webových stránkách, jaká je průměrná doba návštěvy, jaká byla míra okamžitého opuštění.
100% – obsah ho nezajímal – ne vždy měří správně.
<100% – obsah ho zajímal.


Tento přehled nově nabízí nové funkce Celková hodnota, Skupinová analýza a Publikum.Akvizice

přehled – zobrazí vám přehled akvizic, jaký je zdroj návštěvnosti.

Veškerá návštěvnost > Zdroj / médium – zobrazí vám přehled zdrojů za zvolené časové období.

Chování

Přehled nástroje Google Analytics vám zobrazí nejčastěji navštívené stránky vašeho webu. Pokud máte firemní web, bude to nejčastěji hlavní strana.

© 2014 – 2019 – Kopírování obsahu je zakázáno Fresh Mill

Web vytvořilo digitální studio Fresh Mill Tvorba webových stránek