Jak zvýšit konverzní poměr aneb co to je


Jaroslav Hach
CEO, Art director

Konverzní poměr nebo také někdy označován jako míra konverze je webová definice, která nám vyjadřuje poměr návštěvníků ze kterých se stanou zákazníci. Je to velmi důležitý pojem v oblasti výkonnostního marketingu. Jde o ukazatele efektivity reklamní kampaně. Konverze se měří pomocí měřících/analytických kódů např. pomocí populárního nástroje Google Analytics.

Mezníkem v úspěšnosti či neúspěšnosti e-shopu se udává konverzní poměr 1%. Dobře zavedené e-shopy mají konverzi v desítkách procentech. Naopak e-shopy pod jedním procentem naznačují, že web není v pořádku.

Častými problémy jsou:

  • grafické rozhraní webu (design webu)
  • uživatelské rozhraní (UX)
  • počet let na trhu
  • výdejní místa
  • aktuální poptávka po produktu
  • jméno značky, branding, zaměření
  • špatné ovládání webových stránek

Tyto problémy naleznete hlavně u šablonovitých řešení. Jsou to jednoduché krabicové verze, kde si vyberete šablonu, která se vám líbí a platíte měsíční poplatek. Bohužel u takových řešení není moc možností, jak vyřešit problém a zvýšit tím konverzní poměr.

Spousty začínajících podnikatelů si myslí, že stačí rychle založit e-shop, naplnit ho produkty, nechat si vytvořit levné logo a začít prodávat. To je špatně. Takhle to bohužel na trhu nefunguje a pokud chcete mít úspěšný e-shop musíte se zaměřit na zákazníky a konkurenci. Velmi dobrým příkladem je alza.cz nebo mall.cz. Tyto e-shopy se stále mění, inovují a vymýšlí nové prvky, které zákazníkům zjednoduší práci.

Jak vypočítat konverzní poměr?

Konverzní poměr se udává v procentech a počítá se podle jednoduchého vzorce.

(počet zkonvertovaných návštěvníků / počet návštěvníků) × 100 = konverzní poměr (%)

E-shop s elektronikou navštíví denně 8 500 návštěvníků a z toho 578 zákazníků nakoupilo. To znamená, že konverzní poměr e-shopu je 6,8%.

Jak zvýšit konverzní poměr?

Zvýšit konverzní poměr není jednoduché, ale díky investici do optimalizace konverzního poměru zvýšíte své zisky. Investice se vám vrátí během několika týdnů i měsíců. Máme pro vás pár tipů, jak z návštěvníků udělat zákazníky. V našem blogu vám postupně ukážeme, jak zvýšit konverzní poměr a jakých chyb se e-shopy dopouští.

  1. Grafický návrh webových stránek
  2. Nečitelnost textů
  3. Viditelnost košíku
  4. Jednoduché ovládání
  5. Upravte navigaci
  6. Poskytněte rychlý náhled produktů
  7. Zobrazte dostupnost zboží
  8. Upravte call to action tlačítka
  9.  Velikost obrázků
  10. Zobrazení hodnocení e-shopu
  11. SEO, optimalizace pro vyhledávače
  12. Změňte uživatelské rozhraní (UX)
  13. Nerozptylujte zákazníka od konkurence
  14. Přidejte krokový košík
  15. Vytvořte rychlé vyhledávání
  16. Pravidelný měsíční monitoring
  17. Linkbuilding

Naše studio se snaží navrhovat kvalitní e-shopová řešení na míru. U každého e-shopu přemýšlíme a snažíme se ho posunout o něco výše. Pokud máte problémy a chcete zvýšit své zisky, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme.

4. Má zkušenosti s malými i velkými projekty

Vybírejte si studio, které má zkušenosti s malými, ale i velkými projekty. Jen tak budete mít jistotu kvalitně odvedené práce. Studio je v tomhle případě velmi flexibilní a nabízí individuální přístup.

5. Má kvalitní reference a vyhrává soutěže

Při výběru kvalitního studia se zaměřte na reference a bohaté portfolio klientů. Mezi velké plus pak patří účast a úspěchy ve veřejných soutěžích nebo práce pro zahraniční klienty.

…další články

Líbí se vám, co děláme a máte zajímavý projekt? Kontaktujte nás nebo rovnou vyplňte brief. “když to nezkusíte, nic se nedozvíte”.

© 2014 – 2018 – Kopírování obsahu je zakázáno Fresh Mill

Web vytvořilo digitální studio Fresh Mill