Proč je důležité mít responzivní webové stránky a co to vlastně je

Pamatujete si na rok 2007, kdy Steve Jobs představil vůbec první verzi iPhonu? Bylo to první zařízení na trhu, které se dalo ovládat pomocí dotyků prstů na obrazovce. Já těmto mobilům říkám “dotykáč”, ale v tomto roce to znamenalo naprostou revoluci s trhem mobilních telefonů. Telefon se stal součástí našich životů, hrajeme přes ně hry, píšeme zprávy, stahujeme aplikace, ale také nakupujeme v e-shopech a prohlížíme webové stránky. Responzivita je prostě základ každého webu. Každým rokem se počet zákazníků, kteří navštěvují zejména e-shopy prostřednictvím mobilních zařízení neustále zvyšuje. V tomto článku se zaměříme na otázky, proč je responzivita důležitá, jak se responzivní web tvoří, jak probíhá testování i ukázky z praxe.

Pokud plánujete nové webové stránky nebo jenom redesign, vždy si vybírejte takové dodavetele, kteří při tvorbě webu dělají weby responzivní a nenechávají si za to připlácet. Pamatujte si, že mobilní design je základem a bez toho web v dnešní době nemůžete mít. Naše studio Fresh Mill tvoří vždy webové stránky responzivní a u klientů, kteří od nás požadují pouze tvorbu grafiky na míru vždy upozorňujeme na responzivní design.

Přístup uživatelů z mobilního telefonu a tabletu jsou zodpovědné za 56% celosvětového používání internetu.

Co je to responzivní design?

Jednoduše řečeno, je to možnost prohlédnout si váš web na jakémkoliv zařízení ať už je to notebook, smartphone, tablet. “Text a obrázky se zmenší a web celkové zúží”

Responzivita je základ každého webu a pokud váš web není optimalizovaný, kontaktujte nás. Rádi vám vytvoříme responzivní webové stránky nebo e-shop. Stačí nás kontaktovat přes kontakní formulář nebo e-mailovou adresu info@freshmill.cz.

Výhody a nevýhody responzivního webu

Výhody

Google v roce 2015 zavedl speciální script, který na responzivitu klade velký důraz a zohledňuje ji při umístění webu ve výsledcích vyhledávání klíčového slova.

  • Responzivita napomáhá ke kvalitnější SEO optimalizaci
  • Zákazník má možnost prohlédnout si web nebo nakoupit zboží přes mobilní zařízení.
  • PPC reklama funguje i na mobilním zařízení.
  • Při změně velikosti okna se web automaticky zmenšuje nebo naopak zvětšuje.
  • Web mnohem lépe vypadá v očích zákazníka

Nevýhody

I responzivita má svoje nevýhody, ale ne tak responzivita, ale tvorba responzivity. Pokud tvůrce nedodrží postupy, může se web stát nečitelným a nepoužitelným pro uživatele.

  • Provozovatelé webu s reklamou musí web přizpůsobit.
  • Při nedodržení postupů se může web stát nečitelný.
  • Návrh responzivity musí být dotažen do sebemenších detailů.

Dobré řešení responzivity by měl nejdříve navrhnout UX designér, který vytvoří wireframy (drátěné modely) tak, aby uživatel neměl problém s používáním webu. Podle těchto skic pak přichází na řadu grafik, který navrhne design.

Jak poznám, jestli je můj web responzivní?

Pro otestování responzivity vašeho webu doporučujeme webový nástroj od Google, kde stačí zadat URL adresu svého webu a Google vyhodnotí, jak je na tom váš web.

https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=cs

Příkladem navrhnu responzivního webu je naše reference, kdy jsme navrhovali design pro webové stránky UAP. Detailní prezentaci naleznete na našem webu zde.

© 2014 – 2019 – Kopírování obsahu je zakázáno Fresh Mill

Web vytvořilo digitální studio Fresh Mill Tvorba webových stránek