Proč je u webů důležité mít vyhledávání
Ten, kdo si myslí, že vyhledávání zboží v internetovém obchodě je zbytečnost, tak se velmi mýlí. Opak je pravdou. Pokud chce zákazník poměrně rychle najít produkt, použije vyhledávání. Ovšem použije jen tehdy, pokud ho na webu vůbec najde. To bývá častým problémem nekvalitních e-shopů nebo krabicových řešení.Oblíbené vyhledávače
Vyhledávání by mělo návštěvníkovi urychlit cestu k informacím a proto vyhledávací pole mají našeptávač. Ten zákazníkovi ukáže potencionální fráze nebo produkty či počet výsledků. Našeptávače mohou mít různé různé formy zobrazení. Velmi oblíbeným je typ zobrazení, který má např.MALL.cz. Napíšete frázi a zobrazí se vám jednotlivé produkty, značky nebo podkategorie. Obvykle i s počtem nebo cenou produktu.
Existuje, ale spousty jiných typů vyhledávání, které jsou pro návštěvníka mnohem příjemnější a snadno je dovedou k cíli. Nově testuje zajímavé vyhledávání czc.cz. Podobné vyhledávání jsme navrhli u designu pro e-shop prohokejisty.cz, kdy ve vyhledávání píšete název produktu a zobrazí se vám jednotlivé produkty.
Špatně umístěné vyhledávání
Špatně umístěným vyhledáváním riskujete, že zákazníci z webu odejdou. Vyhledávání byste měli umístit do hlavičky. Rozhodně ne do sidebaru nebo do patičky, tam to zákazníci opravdu hledat nebudou. Občas je sice vyhledávání v hlavičce, ale není vidět. Tomu byste měli také věnovat velkou pozornost.