Fresh Mill

Vrátit zpět

Jaké trendy ve web designu nás čekají v roce 2022?

Sdílet článek

Nyní máme začátek října a to je nejlepší čas napsat jaké trend nás čekají v roce 2022. Po pandemické pauze, kdy rok 2021 nebyl nic moc, tak nás v oblasti designu čeká velký boom. Web designéři by se nyní měli soustředit na nové grafické směry, aby sladili své trendy, postupy a aby mohli v následujícím roce překvapit. Člověk si až říká, vždyť je toho tolik, že již nelze ničím překvapit, ale je. Ve spojením s moderními technologiemi vzniká mnoho zajímavých grafických prvků.

Firmy a zákazníci vnímají webový design, jako stále velice důležitý. Znakem vyjádření značky byl pokaždé nějaký design a to v dobách než se objevil internet a webové stránky nebyly zatím tak rozšířené. V dnešní době je web design střetem online světa veškerých značek. Je známo, že je mezi námi skoro 5 miliard aktivních členů na internetu po celém světě.

V květnu letošního roku Google zahájil aktualizaci Page Experience, která klade velký důraz na UX. To značí, že weboví designeři by se měli zaměřit na prvky, jako jsou rychlost načítání, lazy load, bezpečnost, interaktivita a vizuální stabilita.

Nyní se podíváme, jaké trendy nám nachystá webový design v roce 2022

Kolektiv z Red Website Design se podílí na těchto trendech web designu pro rok 2022 a mezi ně patří dynamický obsah, přístupnost, tmavý režim, bílý prostor, optimalizace hlasového vyhledávání, dynamické posouvání, design pro palec, interaktivní obsah a rychlejší načítání stránky.

Podívejme se na podrobnější obsah nových trendů, které nás čekají v příštím roce.

Radost a optimismus

Po skoro dvouleté celosvětové pandemii byli lidé velmi omezováni a setkali jsme se se spousty záporných reakcí a událostí. Ale web designy nám přinesou v roce 2022 radost a optimismus. Skvělou zprávou je, že součástí web designu bude vizuální optimismus a ten vnese barevná schémata, zábavné funkce, mimořádnou typografii a hodně pozitivních a radostných vjemů. Dále se můžeme těšit na trend barevného minimalismu, kde prosté prvky a výstižné barvy ponesou uživatelům kladné vibrace.

Názornou ukázku trendu nalezneme na webových stránkách obchodu, který se zabývá tetováním, zvaný Bernard Forever. Online prožitek představuje pocity zábavy, kde je znázorněna animovaná postavička a jemné prvky.

Všímavý web design

Během pandemie a restrikcí začali lidé být více všímaví, uzavření v jejich domovech, což mělo dopad na náš osobní život. Život se tak stal tišším a prázdnějším místem pro náš rozvoj. Tyto pocity chtějí web designeři použít do svých návrhů v následujícím roce.

Očekáváním je návrat jednoduchých a čistých designů, kde budou využita prázdná místa. Obsah a uživatelé budou moci dýchat, tomu se říká všímavý web design. Zapomeňme na hodně informací, přebytečnou grafiku a unavující přehlcené online prostory, lidé nacházejí větší oblibu v jednoduchosti.

Více vylepšujících vizuálních detailů

Králem marketingu je vizuální obsah, je tomu tak i ve webovém designu. Vizuální obsah je populární u internetových uživatelů. Předpokládáme, že weboví designeři posunou digitální vizualizace na lepší úroveň. Designeři využijí kvalitní design díky technologiím, které se v současnosti vyvíjí.

Co se týče kvality obrazu, tak ta se vylepší z HD na 4K, 6K nebo dokonce 8K. Animace a 3D design budou interaktivnější než před tím.

Tlumené zemské tóny

Omezené žití redukovalo naše možnosti a to většinu lidí přijmulo navštívit přírodu. Z uzavřených prostorů jsme se vydali do hor nebo se jen tak projít do blízkého parku. Současný web design je ovlivněn vztahem s naším prostředím.

Můžeme tedy vidět, jak designeři zvolí klidné, tlumené a zemité tóny, když se bude jednat o ilustrace a barvy na pozadí. Na nás to působí klidně a uvědomíme si, jak často hledíme do obrazovek. Tento design má na nás účinkovat skromně a nezatěžovat naše oči.

ScrollyTelling

Jedním z nejoblíbenějších trendů web designu je ScrollyTelling, jinými slovy interaktivní skrolování. Scrollytelling je termín, který byl poprvé použit v žurnalistice. Tehndy The NewYork post vydal článek, kde tento styl byl použit.

ScrollyTeling má velkou výhodu v tom, že uživatelé nemusí na nic klikat, jen skrolují kolečkem myši a tím vidí celý obsah na webu. Tento vizuální prvek lze vidět zejména u webů, které se věnují sportu, medicíně, vědě nebo obchodu.

Naše studio Fresh Mill pravidelně nové trendy v oblasti designu sleduje. Pokud i vy pro svůj projekt hledáte kvalitního dodavatele webových stránek, neváhejte se nám ozvat. Weby tvoříme na míru včetně návrhu uživatelské struktury, grafického návrhu, kódování, programování a napojení na redakční systém WordPress.

Mohlo by vás zajímat, že pro minulé roky jsme napsali hned několik web design trendů.

Autor: Bc. Veronika Šrolová

Zaujali jsme vás?

Začněme ještě dnes!

Kontaktujte nás